utorok 19. októbra 2010

ŽERBO REZY ( Zserbó - HU )

Dlho som sa odhodlavala, či sa mám pustiť do pečenia tejto dobroty. Pre mňa sa zdal byť recept náročný ale nakoniec som sa na to dala. Bol to obľúbený koláčik mojej babky a ona ho rada robievala. Mne sa tiež vydaril tak pridávam recept a odporúčam túto dobrotu :)




Cesto:
0,5 dl mlieka
1 kávová lyžička cukru
20 g droždia
500 g polohrubej múky
250 g margarínu (ja som použila RAMA margarín)
100 g práškového cukru
1 dl kyslej smotany
1 vajíčko
1 vanilkový cukor
trošku soli

Do šálky som si dala teplé mlieko, káv. lyžičku cukru a droždie. Šálku som prikryla tanierikom a dala som bokom. Ja som si prácu zjednodušila tak, že som všetky prísady dala do misky aj kvások a vymiešala som mixérom (s metlami na miesenie). Pravda všetky prísady by mali byť izbovej teploty a hlavne margarín aby sa dal dobre vymiešať a cesto bolo hladké. Cesto som asi na pol hodinku dala bokom. Potom som si cesto rozdelila na 4 rovnaké časti.

Plnka:
250 g mletých orechov
200 g práškového cukru
300 g marhuľového lekváru
150 g ríbezľového lekváru
200 g horkej čokolády + trošku Cery

Na plnku som si zmiešala orechy a cukor. Prvú časť cesta som rozvaľkala na tenučko a dala som na vymastený plech. Na cesto som natrela polovicu marhuľového lekváru a posypala som tretinou orechovej plnky. Postup som zopakovala až na to , že strednú vrstvu som dala s ríbezľovým lekvárom. Na vrch som dala štvrtú časť cesta, pekne som cesto upravila a popichala vidličkou a šup do horúcej rúry. Piekla som na 180 °C asi 35 - 40 minút.
Po vychladnutí som poliala horkou čokoládou (pridavam trošku Cery aby bola poleva lesklá) a trošku som si ju prizdobila bielou :)

No a tu je výsledok :) Nám veľmi chutil a ani som sa nenatrápila, tak každému odporúčam receptík vyskúšať.
B.

4 komentáre:

  1. Brigit, zdravím ťa, pre istotu ti napíšem odpoveď aj sem - žiaľ, s tými tekvičkovými formičkami ti neporadím, mala som ich len požičané... Ale zháňam ich aj ja:)Gabi

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dakujem Gabi, no ja hladam o 106 ale na SR som nic nenasla iba formicky ducha a netopiera :) No ak to inak nepojde tak objednam tie , snad sa to bude detickam pacit :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Brigit, robila som tie rezy uz tri krat. Su vynikajuce. Sasa

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zajtra sa ich chystám piecť. Veľmi sa teším, dúfam že sa podaria. Vyzerajú skveleee :)

    OdpovedaťOdstrániť